FEBRUAR 2006

7.2.2006

, pripravila Barbara Remic PRAVNA DRŽAVA?

USTAVA RS

155. člen

(prepoved povratne veljave pravnih aktov)

Zakoni, drugi predpisi in splošni akti ne morejo imeti učinka za nazaj.

Samo zakon lahko določi, da imajo posamezne njegove določbe učinek za nazaj, če to zahteva javna korist in če se s tem ne posega v pridobljene pravice.

Spremenjeni zakon o dohodnini določa cedularno obdavčitev kapitalskih dobičkov z 20% davčno stopnjo, ki se vsakih 5 let lastništva zmanjša za 5 %. Kapitalski dobički iz vrednostnih papirjev bodo tako neobdavčeni šele po 20 letih lastništva, kar je radikalno podaljšanje glede na prejšnji zakon, ki je omogočal neobdavčeno prodajo po 3 letih

lastništva. Zakon, ki je stopil v veljavo 1.1. 2006 pa ni samo podaljšal roka lastništva, ampak tudi obdavčil za nazaj vse lastnike, ki so si že pridobili pravico do neobdavčene prodaje po starem zakonu. Lastniki, ki so vrednostne papirje kupili pred 1.1. 2003 in so že pred začetkom veljave novega zakona pridobili pravico do neobdavčene prodaje (po starem, takrat veljavnem zakonu), bodo po novem zakonu obdavčeni, tako da se bo kot nabavna vrednost upoštevala tržna vrednost vrednostnih papirjev na dan 1.1. 2006. To je poseganje v njihovo pridobljeno pravico do neobdavčene prodaje in kot tako v nasprotju s 155. členom ustave. V združenju malih delničarjev zahtevamo, da se ta kršitev ustave popravi in se sprejme aneks k zakonu, ki bo določal, da novi zakon velja izključno za vrednostne papirje, kupljene po 1.1.2006. Do tega datuma je namreč veljal stari zakon in kupci so vrednostne papirje kupovali po davčnih pogojih, ki jih je ta določal. Ne samo tisti, ki so bili lastniki vrednostnih papirjev že 3 leta in so tako pridobili pravico do neobdavčene prodaje, tudi tisti, ki so kupili vrednostne papirje po 1.1. 2003 lahko sprožijo ustavni spor proti državi, saj za čas veljave zakona za vse veljajo enaki pogoji glede pridobivanja pravic, ki jih zakon določa. Torej tudi enaki pogoji za pridobitev pravice do neobdavčene prodaje po triletnem lastništvu. Vprašanje je, kako naj se državljan pri taki davčni telovadbi kot jo izvaja naša vlada, počuti pravno varnega. Vsi, ki ste mnenja da je zahteva po aneksu upravičena in se počutite prizadete zaradi nove davčne zakonodaje Vseslovensko združenje malih deležnikov v skladu s svojim poslanstvom vabi, da se pridružite našim prizadevanjem ter da v okviru in s pomočjo Združenja izkoristite in udejanjite vse legalne možnosti, ki so na razpolago.

13.2.2006 Zakon o prevzemih

10. 2. 2006

prejeli odločbo o vpisu v register

 

13.2.2006

predsednik in sekretar pri predsedniku Ljubljanske Borze

 

13.2.2006

prejeli na Lj Borzi

Zadeva:

 

1.) SPREMEMBA OPREDELITVE ORGANIZIRANJA TRGOVANJA

 

I.) Sedaj veljavno besedilo:

 

Organiziranje trgovanja

213. člen

(1) Trgovanje z vrednostnimi papirji lahko organizira samo pravna oseba, ki je po določbah tega zakona pridobila dovoljenje agencije za organiziranje trgovanja.

(2) Trgovanje z vrednostnimi papirji se sme organizirati samo v skladu z določbami tega zakona o trgovanju na organiziranih trgih vrednostnih papirjev.

(3) Nihče drug, razen oseb iz prvega odstavka tega člena, ne sme organizirati trgovanja z vrednostnimi papirji.

(4) Za organiziranje trgovanja iz tretjega odstavka tega člena se šteje javno ponujanje prodaje vrednostnih papirjev oziroma vsako drugačno zagotavljanje pogojev za povezovanje ponudbe in povpraševanja po vrednostnih papirjih.

 

 

II.) Predlaga se, da se v predlogu zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o trgu vrednostnih papirjev (ZTVP-1B) - prva obravnava - EPA 580 -IV, ki je bil objavljen v Poročevalcu DZ RS št. 110, z dne 8.12.2005, spremeni četrti odstavek 213. člena tako, da se spremenjeno glasi:

 

(4) Za organiziranje trgovanja iz tretjega odstavka tega člena se šteje vsako javno ponujanje prodaje ali nakupa vrednostnih papirjev, razen javne ponudbe za odkup po Zakonu o prevzemih, oziroma vsako drugačno zagotavljanje pogojev za povezovanje ponudbe in povpraševanja po vrednostnih papirjih.

 

Obrazložitev:

Za organiziranje trgovanja z vrednostnimi papirji se je v času tranzicije v Sloveniji štelo samo javno ponujanje prodaje vrednostnih papirjev, ne pa tudi javno ponujanje nakupa. V praksi se je tako s podporo zakonodaje in ob tehnični podpori KDD, ki omogoča javno dostopnost do imen delničarjev, izvajalo organizirano nakupovanje delnic mimo trga po cenah, ki so bile ugodne predvsem za organizatorje teh množičnih nakupov delnic PIDov in privatiziranih družb. Tak način nakupov delnic je bil posebno priljubljen za odkupe delnic od malih delničarjev, ki se danes čutijo opeharjene. Spremembo četrtega odstavka 213. člena zakona predlagamo zato, ker želimo takšno prakso preprečiti v prihodnje, saj obstaja velika verjetnost, da se bo navedena praksa ponovila tudi v obdobju, ki bo sledilo drugi fazi privatizacije nekaterih večjih družb malim delničarjem, ki bi bili kasneje ponovno podobno oškodovani.

 

Za organiziranje trgovanja z vrednostnimi papirji pa ne moremo šteti javne ponudbe za odkup, ki je izvedena v skladu z določbami Zakona o prevzemih. Pogoje za tako javno ponudbo za odkup in celoten postopek ponudbe za odkup določa Zakon o prevzemih, zato takega javnega ponujanja nakupa delnic ne moremo šteti za organiziranje trgovanja po Zakonu o trgu vrednostnih papirjih.

 

16.2.2005

predsednik in sekretar pri predsedniku Aktive Invest Holdinga

 

16.2.2006

je s podpisom pogodbe na NLB Združenje v celoti zaključilo konstitucijske postopke17.2.2006 poslali :

Spoštovana Meta Ahtik,

v skladu z dogovorom na Ekonomskem klubu vam pošiljam pismo z željo po sodelovanju. Kot sem vam omenil ob najinem pogovoru Vseslovensko združenje malih deležnikov, kot neprofitna in nevladna organizacija, spremlja dogajanja in sodeluje pri pripravi korporacijskega prava. Pri tem se vključujemo v strokovne skupine, odbore in komisije na ministrstvih, v Državnem zboru in drugih ustanovah ter vzpostavljamo stike z relevantnimi organi in sogovorniki tako v politični kot ekonomski sferi. Poleg tega se pri našem delu srečujemo s številnimi konkretnimi in pogosto posebej zanimivimi primeri tudi s strokovnega (pravnega) vidika.

Zaradi zagotovitve čim širše in poglobljene obravnave omenjenih primerov in z njimi povezanih pravnih vprašanj ter za zagotovitev kar najbolje argumentiranih rešitev in naše aktivne vloge v zakonodajnih postopkih, smo se odločili, da tudi vas in vaše študente povabimo k sodelovanju. Pri tem si želimo sodelovanja predvsem s podiplomskimi študenti ali absolventi in študenti četrtih letnikov Pravne fakultete, ki jih omenjeno področje resno strokovno zanima ter si želijo pridobiti tudi praktične izkušnje, relevantna znanstva, soočiti in preizkusiti svoja stališča ter pridobiti dostop do analiz, delovnih gradiv in predlogov zakonov in aktov, ko so ti še v fazi priprav ali proceduri obravnav in sprejemanja.

Z željo, da bi to pismo posredovali tudi študentom in drugim članom (obiskovalcem) Ekonomskega kluba, se vam najlepše zahvaljujem in vas lepo pozdravljam,

 

predsednik VZMD

mag. Kristjan Verbič

17.2.2006

, pozitiven izid pri Trimo Trebnje

G. Velikonja, predstavnik delničarjev Trima, s katerim je Združenje največ sodelovalo, se je združenju zahvalil za pomoč. Delnice Trima so iz 7.300 SIT vendarle zrasle na 8.020 Sit. Združenje je iskalo pogajalce in v medijih ustvarjalo ustrezno klimo. Človeka, ki je poleg drugih v tem primeru odigral za male delničarje pomembno vlogo, so pritegnili s pomočjo informacij Združenja.

Aktivnosti IMP napiše g. Krivic

Vmesnih aktivnosti in dogodkov je nebroj

Dodatni predlog spremembe Zakona o trgu vrednostnih papirjev (ZTVP-1B):