V prvi fazi prodaje kapital-skega deleža državev NKBM bodo sodelovalimali delničarji (fizičneosebe),je s sprememboprograma določila vladaIVAN VIDICVlada je na predlog ministra za pro-met Radovana Žerjava razrešila pred-sednika uprave družbe za avtoceste(Dars) Rajka Siročiča in člana upraveAbdona Peklaja. Za predsednika upra-ve Darsaje imenovala mag. TomislavaNemca, na doslej izpraznjeno mesto na-mestnika predsednika uprave dr. ŽanaOplotnika m za člana uprave BoštjanaRiglerja, sicer župana občine Škofljica.Po odstopu dosedanjega predsednikauprave Holidnga Slovenske železnicePetra Puhana in ko se je seznanila zodstopoma Petra Verliča in AndrijaneStarina Kosem iz

nadzornega sveta, jena mesti nadzornikov imenovala mag.Marina Medeota in Blaža Košoroka.V obrazložitvi razrešitve Siročičain Peklaja je ministrstvo za prometzapisalo, da se je v zadnjih mesecihzgodilo nekaj "problematičnih" dogod-kov, ki so močno odmevali v javnosti.Ob zapori ob obnovitvenih delih navzhodni Ijubljanski obvoznici je bilahuda prometna nesreča s smrtnimi žr-tvami; pri mednarodnem ocenjevanjuavtomobilskih organizacij so izvedbooznačevanja gradbišč na avtocestahslabo ocenili; veliko je bilo zapletovpri gradnji predora Šentvid, kjer so ževečkrat prestavljali roke za vključitevpredora v promet, stroški gradnje sovečkrat zelo narasli.Minister Žerjjav, ki je zamenjave vvottŠitani Darsa naaovedal pred dnevi,je dejal, da so za naslednjih pet let ime-n~vali "zelo dobro ekipo", saj "z Nem-čein dobivamo~dličnega vodjo, zOplotnikom odličnega finančnega stro-kovnjaka, kije že do zdaj svetoval upra-vi Darsa, m z Riglerjem, ki je iz stroke,ustreznega organizatorja gradnje in obnove avtocest". Ministerje zanikal, da bi bil za naštete napake v Darsuodgovoren prav edini član uprave, kiga vlada ni zamenjala (Aleš Hojs). Navprašanje, kdaj bo imenovan manjka-joči član nadzornega sveta, je RadovanŽerjav dejal, "da dogovora še ni, bomoše videli in odločili prav kmalu". Pove-dal je, da Siročiču in Peklaju pripadašest plač odpravnine, ni pa vedel, ko-liko to znese.Minister za promet je prepričan, dabo nadzorni svet Slovenskih železnickmalu in po javnem razpisu imenovalnovega predsednika uprave Slovenskihželeznic, "saj ni mogoče preveč odlaša-ti m zavlačevati m je treba ustrezno za-menjavo poiskati čimprej".Prvi korak k prodaji NKBM___Minister za finance Andrej Bajuk jeob spremembi programa prodaje kapi-talske naložbe države v NKBM, ki jo jesprejela vlada, pojasnil, da je to pravnapodlaga za ustreznoponudbo malim delničarjem, fi-zičnim osebam. Maja letos je namrečvlada sklenila, da bo v prvi fazi proda-la skoraj 49 odstotkov delnic NKBM,kar naj bi storila po metodi javne po-nudbe in po pravilih, ki urejajo trgvrednostnih papirjev. Del delnic (koliko, se vlada še ni odločila, predvidomanaj bi se delež gibal okoli 15 odstotkov)bodo ponudili fizičnim osebam in takoizpolnili sklep državnega zbora iz leta1994, da morajo pri privatizaciji sanira-nih bank sodelovati tudi fizične osebe,je dejal Bajuk. Vlagatelji bodo na vsa-kih deset delnic, ki jih bodo v prvi fazikupili in obdržali določen čas, lahko vdrugi fazi (vsaj 180 dni pozneje, da secena delnice na borzi stabilizira) podugodnejšimi pogoji kupili dodatno del-nico. Bajuk pričakuje, da pri tem nebodo imeli takšnih težav kot pri doka-pitalizaciji NLB, "saj smo se vsi skupajnekaj naučili". Vpis bo po vsej Sloveni-ji in vsakdo bo lahko vpisal delnice,je dejal mipister, ki je prepričan, daslovenski mali delničarji zmorejo zanakup po dva do tri tisoč evrov.Po prvi fazi bodo delnice NKBMuvrščene na borzo, kar naj bi se zgodilo do konca novembra. Druga faza nebo sledila prej kot v 180 dneh, tolikočasa je namreč potrebnega, da se teča-ji umirijo in delničarji spoznajo. Bajukje večkrat ponovil namero vlade, da pozaključeni privatizaciji NKBM v bankiohrani 25 odstotkov plus eno delnico.In še to: razlika 51 odstotkov delnic, ko-likor jih bo ostalo po prvi fazi privati-zacije, bo ponujena "dobro poučenimvlagateljem".Ostrejše kazni v prometu____Ministra Radovan Žerjav in ministerza notranje zadeve Dragutin Mate sta predstavila novelo zakona o varnosticestnega prometa. "Ni izgubljati besed- stanje varnosti na cestah ni najbolj-še in nekaj je bilo treba storiti, da usta-vimo morijo na naših cestah," je dejalŽerjav. Z novelo naj bi zaostrili sank-cije za kršitve, ki so glavni vzrok zanajhujše prometne nesreče. MinisterMate je pojasnil, da gre za kratkoročenukrep, da se zavedajo, da ni mogočestvari urejati le s poostrenimi kazni-mi, in napovedal celovitejšo ureditevzakonodaje.Napovedal je tudi, da bodo voznikidobili novo, prijaznejše m primemejševozniško dovoljenje po evropski meri(zdaj je v Evropi 110 različnih vzor-cev), policija pa desetino zmogljivihin z radarji opremljenih modro-belihavtomobilov znamke Škoda, ki bodolahko ulovili in kaznovali tiste, ki dr-vijo po avtocestah. Žerjavje pojasnil,da se kazen za prekoračitev hitrostiv naselju za več kot 30 kilometrov nauro zvišuje s 500 evrov globe in pet ka-zenskih točk na tisoč evrov in devetkazenskih točk. Povratnikom (ki bodopodoben prekršek naredili v rokudveh let) bodo avtomatično odvzelivozniško dovoljenje. Minister Mate jezanikal, da bi v prihodnje delili polici-ste med policiste za avtocesto, promet,kazenske zadeve... "Policija ostaja eno-vita, saj se je to izkazalo dobro. Vsi šefipolicije v EU zavidajo našemu direktor-ju policije, da ima enovito policijo," jedejal Mate. Vladaje med drugim obravnavala novelo zakona o varnosti cestnega prometa; od leve: Andrej Vizjak, Janez Podobnik, DragutinMate. (Robert Balen) •



Medij: Večer
Avtorji: Vidic Ivan
Teme: mali delničarji
Rubrika / Oddaja: V žarišču
Datum: 26. 10. 2007
Stran: 2