Predsednik uprave Petrola Marko Kryžanowski o Istrabenzu Kryžanowski pravi da so na skupščini mogoči nasprotni predlogi za nadzornike - »Ce ne bi kupili Istrabenza, bi bil to zdaj problem Kada in Soda« Ljubljana - »To skupščino Istrabenza smo hoteli izkoristiti za imenovanje nadzornikov, ki bodo funkcijo prevzeli konec maja, ko sedanjim poteče mandat. Tako bi imeli novi nadzorniki čas, da se seznanijo z razmerami v podjetju. Po drugi stani bi zmanjšali pritisk na lstrabenz, da mora biti redna skupščina pred 30. majem. To se nam je zdelo oportuno in stroškovno učinkovito,« na
vprašanje, zakaj Petrol zdaj zahteva razširitev dnevnega reda Istrabenzove skupščine z imenovanjem članov nadzornega sveta za naslednji mandat, odgovarja predsednik uprave Petrola Marko Kryžanovvski. Ali je to novo zaostrovanje odnosov med vami in Igorjem Bavčarjem? Ne. Mi smo tudi v predlogu povedali, da si želimo posamično glasovanje o predlaganih novih nadzornikih. Tako da ne gre za Petrolov pritisk po prevladi, temveč bi radi položaj, ki nam glede na lastništvo pripada. Toda Petrol je tretjinski lastnik Istrabenza, vi pa ste v svojem predlogu za člane novega nadzornega sveta predlagali kar pet kandidatov iz Petrola in enega kot predstavnika malih delničarjev, medtem ko drugi delničarji, denimo NFD Holding, v vašem predjogu sploh nimajo predstavnika. Se vam zdi, da Petrolu glede na delež pripada toliko predstavnikov v nadzornem svetu? Mi smo predlagali šest kandidatov. To je predlog Petrola, katerih šest bo sedelo v nadzornem svetu, pa je stvar skupščine. Na skupščini so mogoči nasprotni predlogi. Če bi predlagali Staneta Valanta ali koga iz NFD, pa bi nam očitali usklajeno delovanje. Mi bi radi le aktivno vlogo. Zelo verjetno je, da jo boste tudi dobili. Ali boste potem zahtevali zamenjavo Istrabenzove uprave? To je stvar vseh lastnikov. O tem bo odločal nadzorni svet, v katerem je devet članov. Vse drugo je špekulacija. Nenehno poslušamo, da višina Istrabenzovih dolgov v resnici sploh ni znana. Kad zdaj ustanavlja družbo za prestrukturiranje podjetij v težavah. Pomembna lastnika Petrola sta paradržavna sklada, Petrol pa je največji posamični lastnik Istrabenza. Ali torej obstaja možnost, da bi lstrabenz sanirala omenjena družba za prestrukturiranje? Vprašanje je, kdaj bo ta družba ustanovljena. Poleg tega imamo v Petrolu strokovnjake s področja energetike, ki bi lahko pomagali pri prestrukturiranju Istrabenza. Tudi drugi lastniki, denimo NFD holding, imajo svoje strokovnjake in vsak od teh lastnikov bi lahko prispeval rešitve, ki bi lstrabenz dolgoročno pripeljale tja, kjer je nekoč bil. Novo vodstvo Kada je že večkrat izrazilo pomisleke glede Petrolovega nakupa deleža v Istrabenzu, za katerega ste odšteli 180 milijonov evrov, zdaj pa je vreden le še slabo četrtino. Med drugim vam očitajo neprimeren čas nakupa in ne dovolj skrbno ravnanje. Kako odgovarjate na te očitke in ali menite, da bi vas to lahko odneslo z vrha Petrola? Vsi postopki znotraj Petrola so bili vodeni po poslovni praksi Petrola in poslovni praksi najboljših podjetij v Sloveniji. Mi smo za to pridobili soglasje nadzornega sveta, opravili smo tudi cenitve. Ta delež smo kupili od Kada in Soda. Če tega ne bi storili, bi bil to danes njun problem. Seveda je po bitki vsakdo lahko general. Sicer so nas številni strokovnjaki takrat napadali, da kupujemo prepoceni. Še vedno menimo, da je šlo za potezo, ki bo dolgoročno Petrolu in lastnikom prinesla več, kakor je bilo vloženo. Maja Grgič
Medij: Delo
Avtorji: Grgič Maja
Teme: Kristjan Verbič, mali delničarji
Rubrika / Oddaja: Gospodarstvo
Datum: 11. 02. 2009
Stran: 15