CIRIL PALUC Kupujemo vse, kar je možno, dovoljeno ali celo prepovedano prodajati. Vse, skoraj vse. Zato ker odmira naravna brezplačnost dobrin, vse manj pa je tudi darovanja. Vsak dan smo v vlogi kupcev ali prodajalcev; miselno in telesno obremenjeni z navezo "denar-blago-denar". Smo pisana množica potrošnikov, od katere pričakujejo in zahtevajo nekakšno "lojalnost". Kdo naj bo komu lojalen in zakaj? Samo kupec prodajalcu ali tudi prodajalec kupcu? Kaj si predstavljamo pod lojalnostjo? Zvestobo, poslušnost, vdanost, pokorščino, navezanost, poštenost, pravičnost, vračanje,
spoštovanje dogovorov in izpolnjevanje obljub. Lojalnost v obnašanju ljudi temelji na dobro opravljenem delu in zadovoljstvu uporabnika storitve ali kupca izdelka. V trženju je lojalnost odraz poštenih in prijaznih odnosov med kupcem in prodajalcem. Lojalnega kupca spoznamo po ponovni odločitvi za nakup izdelka priljubljene blagovne znamke - ob večkratnem vračanju v izbrano prodajalno - po priporočilih svojim znancem in prijateljem. Zgrešeno je prepričanje proizvajalcev ali prodajalcev, če pričakujejo le lojalnost kupcev, ne da bi si prizadevali za njihovo zaupanje. Omenimo nekaj kričečih primerov neutemeljenega pričakovanja lojalnosti. Ponudnik servisno zahtevnih izdelkov, ki se v oglasih pretirano hvali, ob reklamacijah pa vztrajno zavlačuje odpravljanje napak. Proizvajalec živil, namenjenih najbolj občutljivim skupinam potrošnikov, ki si drzne hrani dodajati zdravju škodljive snovi. Izvajalec storitev, ki je znan po nevljudnem obnašanju do strank. Podjetnik, ki je znan po lažnih obljubah v poslovnem dogovarjanju. Gostinec, ki ne upošteva pripomb o kakovosti hrane, izbiri pijač in vljudnosti strežnega osebja. Prevoznik, ki stalno zamuja brez utemeljenih vzrokov, pri tem pa ne zmore izreči niti besede opravičila. Politik, ki prepirljivo kritizira in žaljivo zanika vse počez, hkrati pa zahteva lojalnost prizadetih. Gospodarska družba ali finančna institucija, ki pričakuje lojalnost malih delničarjev, potem ko jih je že večkrat razočarala ali celo prevarala. Med naštetimi vsakdo najde sebe, če v zasebnem življenju pričakuje lojalnost drugih, ne da bi to zmogel tudi sam. Lojalnost je pretakanje zaupanja in zvestobe med dvema poloma interesov ljudi; je vračanje k nečemu, kar je preizkušeno dobro za zadovoljevanje človekovih potreb; je pozitivna lastnost človeka in prijazno povračilo za uspešno opravljeno delo. V poslovnem pomenu je lojalnost prostovoljna in pristna zahvala za človeško spoštljiv odnos prodajalca do kupca.
Medij: Večer
Avtorji: Paluc Ciril
Teme: mali delničarji
Rubrika / Oddaja: Finančni večer
Datum: 18. 11. 2008
Stran: 34