In store, 06.02.2012
PERIPETIJE S PREVZEMOM SLOVENSKEGA VELETRGOVCA V članku navajam nekaj "golih" številk, s katerimi bom poskušal osvetliti »slovenski« ponos in »sovražni prevzem« Mercatorja. Prihodki 1.576 2.782 1.655 372 90.099 67.258 Stroški blaga 1.260 2.035 1.500 315 73.513 52.865 Terjatve do kupcev 124 225 159 12 2.555 526 Zal °g e 215 , 322 154 55 6.994 7.458 Obveznosti do dobaviteljev 318 559 341 86 : 16.796 14.393 Obratni kapital 21 -11 -28 -20 -7.247 -6.409 Obveznosti do dobaviteljev/ „„ o0; i 0 , terjatve+zaloge 93.8% 102,1% 109,1% 130,1% 175,9% 180,3% Št. dni za plačilo terjatev 28 29 35 n 10 3 Št. dni blaga v zalogah 62 57 37 63 34 j 51 Št. dni za plačilo obveznosti do Q i dobaviteljev 9 1 99 82 82 ! 98 Slovenska država je imela v Mercatorju 29 odstoten delež prek KAD-a in SOD-a.
Slednjega je prodala družbama Pivovarna Laško d.d. in Istrabenz d.d., ki sta za ta nakup dobili posojilo. Dano je bilo kar od prodajalcev samih in sicer šestmesečni EURIBOR + 0,7. Pivovarna Laško je kasneje odkupila skoraj celoten delež Mercatorja od Istrabenza in ni objavila prevzemne ponudbe, ki bi jo morala skladno s prevzemno zakonodajo (prevzemni prag pri 25 odstotkih). Društvo malih delničarjev VZMD je Pivovarno Laško tožilo za škodo (razlika v ceni delnice), vendar je tožbo na prvi stopnji izgubilo. Prvo dejstvo: Slovenija je bila večinska lastnica Mercatorja samo pred privatizacijo. Svoj delež v Mercatorju je prodala 30. avgusta 2005 po ceni 38.000,00 SIT (158,62 EUR za delnico). Za SOD (Slovenska odškodninska družba) lahko domnevamo, da je kupnino porabila za poplačilo svojih zakonskih obveznosti. KAD (Kapitalska družba) bi morala ta denar v tem obdobju oplemenititi in ob domnevi, da delniški trgi na dolgi rok prinašajo približno 6 odstotkov donosnosti, bi lahko danes kupila svoj delež nazaj in še zajeten delež tistega, ki ga je prodala SOD-u. Mogoče ga bo celo kupila... Drugo dejstvo: V konzorciju, ki danes prodaja 52 odstotkov Mercatorja, so družbe, ki bi s prodajo zmanjševale svoj dolg in banke, ki so delnice zasegle in bi s prodajo izboljšale svojo kreditno sposobnost. Tretje dejstvo: Mercator danes v Sloveniji, milo rečeno, stagnira. Raste predvsem s prevzemi na Balkanu. Četrto dejstvo: Najresnejši kupec za Mercator je Agrokor s partnerji. Peto dejstvo: Razvidno iz tabele Kot zanimivost naj navedem, da nisem nikjer zasledil eksplicitnih podatkov, koliko domicilne robe je na policah posameznega trgovca. Zaključek: Prebral sem, da na Harvard Busmess School učijo, da |e za uspeh v poslu potrebno izpolnjevati pet pogojev: 1. KADER 2. KADER 3. KADER 4. KADER 5. DENAR. Menim, da bo dober kader našel denar, pa naj bo Todoričev, Debeljakov ali koga tretjega. Samo pustimo jim, da delajo, delničarjem pa da prosto razpolagajo s svojim kapitalom. ■
Medij: In store
Avtorji: Čačič Sašo
Teme: Vseslovensko združenje malih deležnikov, mali delničarji
Rubrika / Oddaja: Ostalo
Datum: 06. 02. 2012
Stran: 67