• Medij: Nova24TV
  • Datum objave: ponedeljek, 25.03.2024

Nova24tv VZMD in ZPS

Vseslovensko združenje malih deležnikov, ki je vložilo tožbo proti štirim elikim slovenskim telekomunikacijskim operaterjem, prikrajšane naročnike skupaj z Zvezo potrošnikov Slovenije spobudja, naj izpolnijo obrazec in tako pokažejo, da se ne strinjajo z enostranskimi spremembami pogodbenih pogojev in podražitvami.

INES KUMALIĆ: Vseslovensko združenje malih deležnikov, ki je vložilo tožbo proti štirim elikim slovenskim telekomunikacijskim operaterjem, prikrajšane naročnike skupaj z Zvezo potrošnikov Slovenije spobudja, naj izpolnijo obrazec in tako pokažejo, da se ne strinjajo z enostranskimi spremembami pogodbenih pogojev in podražitvami. Menijo namreč, da so omenjene prakse nepoštene in da operaterji naročnikom tako med drugim onemogočajo, da bi izbrali optimalnega ponudnika.

MATEJA HRENIČ: Vseslovensko združenje malih deležnikov in Zveza potrošnikov Slovenije začenjata skupno kampanjo 'Halo operater! Bodi fer.', s katero ozavešča potrošnike o problematičnih praksah telekomunikacijskih operaterjev, ob tem pa predstavljata tudi novosti glede poteka kolektivnih odškodninskih postopkov zoper Telekom Slovenije, A1, T-2 in Telemach.

KRISTJAN VERBIČ (predsednik VZMD): Gre za oškodovanje preko milijona in pol naročnikov, potrošnikov in sicer v ocenjeni vrednosti za preko 250 milijonov evrov.

MATEJA HRENIČ: Med oškodovane potrošnike sodijo tisti posamezniki, ki imajo ali pa so imeli v obdobju od januarja 2018 dalje sklenjen naročniški paket pri enem izmed omenjenih telekomunikacijskih operaterjev.

DOMEN PEPERKO (Odvetniška družba Jereb): Če je posameznik imel v tem času sklenjeno naročniško razmerje, je zelo velika verjetnost, da je bil vsaj enkrat podvržen enostranski spremembi cen in če je po tej enostranski spremembi cen še naprej ostal v razmerju in bil prisiljen sprejeti višjo ceno, potem spada v to skupino, ki so vključeni v tožbo.

MATEJA HRENIČ: Eno glavnih težav predstavlja predvsem vprašanje enakosti pogodbenega razmerja.

DOMEN PEPERKO (Odvetniška družba Jereb): Ključno, kar je problematika, je, da si operaterji vedno pridržijo pravico, da spremenijo ceno naročnine. Pri tem to naredijo popolnoma subjektivno. Zvišanje cene ni prepuščeno nobenim objektivnim kriterijem, na podlagi katerih bi se lahko naročnik vnaprej seznanil, kaj lahko pričakuje, ko izbere enega operaterja.

MATEJA HRENIČ: Tudi Zveza potrošnikov Slovenije, ki je že leta 2019 s kampanjo 'Vezava za oba' želela doseči, da operaterji v času vezave ne bi smeli spreminjati pogodbenih pogojev naročniškega razmerja, ocenjuje, da gre za izrazito nesorazmeren pogodbeni odnos.

PETRA LOVIŠČEK (vodja pravne pisarne ZPS): Se operaterji naslanjajo na zakon o elektronskih komunikacijah, hkrati pa pozabljajo na zakonodajo o varstvu potrošnikov, ki jo je vedno treba razlagati z vidika, da se ščiti potrošnika kot šibkejšo stranko.

MATEJA HRENIČ: Kolektivne tožbe, ki so bile vložene proti štirim telekomunikacijskim operaterjem, so trenutno v fazi odobritve.

DOMEN PEPERKO (Odvetniška družba Jereb): V tej fazi je eno pomembnejših pogojev število naročnikov, oškodovanih naročnikov, ki so podprli kar si VZMD in ZPS prizadevata s temi kolektivnimi tožbami, zato vse še enkrat vljudno pozivamo, da obiščejo spletno stran kolektivnovarstvo.si, poiščejo prijavni obrazec in izpolnijo svoje podatke.

MATEJA HRENIČ: Od obsega zbranih informacij bo namreč odvisna tudi kakovost in hitrost nadaljnjega postopka.

MATJAŽ TITAN (Odvetniška družba Titan): Zato, da bo lahko, zato, da bo poznejša izdelava seznama oškodovancev olajšana in da bo olajšana tudi naloga strank in sodišča, da določijo pravila za uveljavljanje zahtevkov za izplačilo in vrste dokazil, ki jih bo treba priložiti potem v naslednji fazi.

MATEJA HRENIČ: Sodelujoči hkrati poudarjajo, da bo stranka v sodnem postopku Vseslovensko združenje malih deležnikov, potrošniki pa ne bodo nosili nobenih stroškov. Na Zvezi potrošnikov Slovenije ob tem še opozarjajo, da so med oškodovanimi pogosto tudi starejši, ki pogosto niso tako spletno pismeni in ki morda redkeje zamenjajo operaterja.

BREDA KUTIN (predsednica ZPS): Navade je težko spreminjati. Tudi na videz enostavna zamenjava ni tako enostavna, ker ti odnese opremo, pa dobiš drugačnega operaterja, ki ima drugačna navodila, pa se moraš na novo vsega učiti, potem pa reče, ah, saj se vse skupaj ne splača, v resnici se pa operaterjem še kako splača.

MATEJA HRENIČ: Obrazec, ki ga bodo oškodovani potrošniki lahko oddali po pošti, bo zato objavljen tudi v tiskani reviji, ob tem pa pri Zvezi potrošnikov Slovenije upajo, da bodo starejšim oškodovancem na pomoč priskočili tudi mlajši družinski člani. Odvetniki sicer ocenjujejo, da so njihovi argumenti proti telekomunikacijskim operaterjem trdni in verjamejo, da bo v prid oškodovanim naročnikom razsodilo tudi sodišče.