• Medij: Radio Slovenija 1
  • Datum objave: sreda, 16.11.2022

Radijski dnevnik 16 11 2022

POSNETEK od 10:30 minute dalje.

Vseslovensko združenje malih deležnikov zaradi domnevnega oškodovanja približno 1,5 milijona naročnikov telekomunikacijske operaterje poziva k odpravi prakse enostranskega zviševanja cen.

JURE FRANKO: Vseslovensko združenje malih deležnikov zaradi domnevnega oškodovanja približno 1,5 milijona naročnikov telekomunikacijske operaterje poziva k odpravi prakse enostranskega zviševanja cen. Hkrati je nanje naslovilo zunaj sodne pozive k povračilu 200 milijonov evrov domnevno preplačanih računov.

KATJA ARHAR: Potem, ko so se na vseslovensko združenje malih deležnikov vse bolj obračali ogorčeni naročniki telekomunikacijskih storitev, ki so jih zmotile enostranske spremembe in podražitve naročniških paketov, so se v združenju odločili, da skupaj z odvetniško pisarno Jereb telekomunikacijske operaterje Telekom Slovenija, A1 Slovenija, Telemach in T-2 pozovejo k spremembi nepravične prakse. Kot pojasnjuje odvetnik Domen Peperko so operaterji v pogodbenem razmerju s stranko močnejša stranka, ki ne bi smela varovati le svojih interesov.

DOMEN PEPERKO (odvetnik): S tem, ko operater prevzame močnejšo vlogo v razmerju, s tem prevzame tudi breme in obveznost, da bo poskrbel, da bo pogodba uravnotežena in da bodo pogodbene določbe jasne in razumljive in kar se tiče cene, da bo lahko naročnik ves čas lahko predvidel kakšna je cena njegovega naročniškega paketa.

KATJA ARHAR: Operaterji pa so si po Peperkovih besedah kot edini pogoj za enostransko spreminjanje cen postavili obvestilo naročnikom ter njihov možen odstop od pogodbe v 30 dneh. Ker to po mnenju vseslovenskega združenja malih deležnikov ni dovolj, od operaterjev zahtevajo povračilo odškodnine za nazaj. Kdo je upravičen do te odškodnine pojasnjuje odvetnica Petra Jereb.

PETRA JEREB (odvetnica): To so vsi naročniki pri slovenskih telekomunikacijskih operaterjih in sicer naročniki fiksne telefonije, televizije, mobilne telefonije in interneta, ki so bili ali so naročniki v zadnjih petih letih. In so bili deležni zvišanja cen.

KATJA ARHAR: Stranka v postopku izvensodnih pogovorov, ki z nekaterimi operaterji že potekajo, je združenje malih deležnikov. Oškodovani uporabniki pa se lahko pridružijo prejemu odškodnine s pristopno izjavo. V kolikor izvensodni pogovori ne bodo obrodili sadov, se bo združenje poslužilo tožbe.