CE-sejem.si, 12.09.2014

Ekonomska in politična stabilnost, dobro pozicionirana podjetja, strateška lega, nizki stroški dela, je razloge za investiranje v Slovaško našteval Oto Pisoň, s slovaške agencije za investicije in trgovinski razvoj SARIO. In kaj slovaške podjetnike zanima v Sloveniji? Luka Koper.

»Pristanišče je za nas zanimivo zaradi izvoza. Saj si avtomobilska koncerna Kia in Volkswagen, ki imata podjetja tudi na Slovaškem, želita povečati prisotnost na kitajskem oziroma ruskem trgu,« je pojasnil veleposlanik Slovaške v Sloveniji Juraj Migaš. Interes slovaških podjetnikov na področju logistike in s tem povezane Luke Koper je izpostavil tudi predsednik Vseslovenskega združenja malih delničarjev Kristjan Verbič. »Ob obisku slovenske delegacije spomladi v Bratislavi, je bilo na slovaški strani izpostavljeno, da so pripravljeni investirati in sodelovati pri izgradnji drugega tira in povezav Luke Koper in Slovaške. Upam, da tisti, ki imajo na tem področju besedo, dejansko razumejo, da je skrajni čas, da zagotovimo boljše povezave in da bodo s tem stekli tudi drugi tokovi,« je povedal Verbič.

Slovaška je dvakrat večja od Slovenije po površini in prebivalstvu, ob tem pa ima dobro strateško lego, evropska komisija ji je za leto 2015 napovedala 3,1-odstotno rast gospodarstva, kar pomeni, da bo četrto najhitreje rastoče gospodarstvo v evropski uniji, je bilo povedano na predstavitvi. Slovenska podjetja pa se v veliki meri za Slovaško odločajo zaradi nižjih stroškov dela. »Imamo poslovne partnerje na Slovaškem in lahko se zgodi, da bomo del proizvodnje preselili na Slovaško. Zaradi slovenske nekonkurenčnosti, to pomeni previsokih davkov ter zaradi birokratskih ovir,« je dejal podjetnik iz Novega mesta, ki predeluje plastiko, in ne želi biti imenovan.

Nižjo obdavčitev dela je izpostavil tudi Marko Jare z Gospodarske zbornice Slovenije: »Veliko je primerov slovenskih podjetij, ki so si izbrala slovaško kot iztočnico zaradi stroškov delovne sile in zaradi strategije infrastrukturnega razvoja. Danes lahko podjetniki skoraj brezplačno dobijo zemljišče, ki je komunalno opremljeno, zaradi strategije pa Slovaška točno ve, kje bo gradila avtocesto, s tem pa to vedo tudi podjetniki.« Stroški dela so na podlagi predstavitve, ki jo je na MOS predstavila Slovaška agencija za investicije in trgovinski razvoj SARIO, na Slovaškem za polovico nižji in znašajo približno 1000 evrov bruto mesečno.

Za okrepitev sklepanja poslovnih vezi si že dve leti prizadeva v Bratislavi ustanovljen slovaško-slovenski poslovni klub. »Tudi v Sloveniji naj bi se ustanovil poslovni klub slovenski podjetij, ki imajo interes poslovati s Slovaško ali že poslujejo na Slovaškem. To bi bilo zelo dobro, saj bi si med seboj pomagali in si odprli vrata,« je še povedal Jare.

Najbolj razvite industrije na Slovaškem so avtomobilska, kovinska, predelovalna, kemična in informacijska. Blagovna menjava med Slovenijo in Slovaško je po podatkih portala Izvozno okno v letu začetka krize 2008 znašala 669 milijonov evrov, že lani je menjava dosegla 728 milijonov evrov, za naslednje leto pa si slovaški veleposlanik Migaš želi, da bi blagovna presegla 800 milijonov evrov. Ob tem pa je navedel podatke nemške trgovinske zbornice o zadovoljstvu nemških investitorjev, ki so se odločili za Slovaško. »90 odstotkov nemških investitorjev je dejalo, da bi se odločili enako in torej investirali na Slovaškem,« je povedal Migaš.