• Medij: Slovenec
  • Datum objave: sreda, 27.03.2024

SLOVENEC TOZBI ZOPER OPERATERJE

Vseslovensko združenje malih deležnikov (VZMD) je v ponedeljek na novinarski konferenci predstavilo sodelovanje z Zvezo potrošnikov Slovenije (ZPS) v kolektivnih odškodninskih postopkih zoper štiri glavne telekomunikacijske operaterje, torej Telekom, TelemachT-2 in A1.

VZMD je v lanskem letu zoper vse štiri operaterje vložil tožbe zaradi zviševanja cen naročniških paketov, kar je po njihovih navedbah nezakonito.

»V svojih prizadevanjih za zagotovitev odškodnine [VZMD] zastopa vse fizične naročnike storitev omenjenih operaterjev, ki so jim kadar koli od leta 2018 dalje zvišali ceno naročnine,« pojasnjujejo pri ZPS.

Pozive proti neupravičenim dvigom naročnin na storitve so operaterji večinoma ignorirali, zato so se pri ZPS odločili, da se postopkom pridružijo, so navedli. »Oboji smo namreč ocenili, da je to žal edina možnost za prekinitev problematičnih praks, ki škodujejo interesom slovenskih potrošnikov in kršijo potrošniške pravice.«

Ob tem so iz obeh organizacij povabili tudi vse oškodovane potrošnike, da se prizadevanju pridružijo. Gre za preprosto in brezplačno izpolnitev obrazca na spletni strani Kolektivno varstvo.

S tem potrošnik ne bo postal stranka v postopkih, to bo še vedno le VZMD, lahko pa se na takšen način izkaže podporo. V primeru uspešne tožbe bodo tisti, ki so izpolnili obrazec, med prvimi obveščeni o tem, kako do odškodnine.

»Več prijav bo, bolj jasen bo signal telekomunikacijskim operaterjem, da je čas, da se nepoštene prakse končajo,« so dodali pri ZPS. Hkrati bo z večjo podporo s strani potrošnikov prikazana »razsežnosti tega oškodovanja, kar bo pripomoglo tudi pri odobritvi tožbe na sodišču,« je dodala vodja pravne pisarne ZPS Petra Lovišček.

Breda Kutin, predsednica ZPS, je medtem izpostavila, da je kolektivna tožba logičen korak naprej pri uveljavljanju pravic potrošnikov. »Verjamemo, da je skupno delovanje različnih organizacij, ki v tem primeru zastopamo interese potrošnikov – naročnikov telekomunikacijskih paketov, ključno za dosego bolj poštenih  pogojev na trgu.«

Kampanja »Halo, operater! Bodi fer.«

Kampanjo skupnega sodelovanja so poimenovali Halo, operater! Bodi fer. V sklopu kampanje nameravata obe organizaciji stopnjevati ozaveščanje o treh glavnih očitkih operaterjem.

Med prvimi je ta, da si operaterji jemljejo pravico, da enostransko spreminjajo vse pogodbene pogoje, vključno s ceno. »To počnejo brez jasnih in vnaprej določenih razlogov ter metodologije za spreminjanje cene. Gre za neustrezen (nezakonit) način spreminjanja pogodbenih pogojev, saj lahko močnejša stranka kadar koli po svoji presoji zvišuje ceno naročniških paketov,« pravijo pri ZPS.

Kot drugi očitek so navedli, da so operaterji v razmerjih s potrošniki močnejša stranka. »Ne gre le za njihovo ekonomsko moč, ampak tudi za to, da sami določajo vsebino (tipske) pogodbe, ki jo z njimi sklenejo potrošniki. Pogodbeni pogoji so oblikovani vnaprej, potrošniki se s pogodbo lahko zgolj strinjajo ali ostanejo brez telefona, saj ima večina operaterjev skoraj identične pogoje.«

»Brez mobilnega telefona pa danes skoraj ne moremo biti, saj nanj niso vezane le klasične storitve (klici, posredovanje sporočil), ampak tudi poslovanje z banko ipd. Podobno velja za fiksni dostop do interneta.«

Na koncu pa pojasnjujejo, da pogodbeni odnos tako nesorazmerno favorizira operaterje. »To dokazuje tudi dejstvo, da potrošnik nima možnosti enostranske spremembe pogodbenih pogojev, pri čemer bi imel operater po stari ureditvi 30-dnevni rok, po novi pa 60-dnevnega, da odstopi,« so dodali pri organizaciji.

Kristjan Verbič, predsednik VZMD, je izrazil zadovoljstvo ob pridružitvi Zveze potrošnikov Slovenije, hkrati pa pozdravlja tudi sodelovanje odvetniških pisarn Jereb in Titan. »Oškodovanih je blizu 1,5 mio slovenskih naročnikov, v skupni vrednosti preko 250 mio €. Obiščite našo spletno stran Kolektivno varstvo in se nam pridružite tudi vi!«