Sebastjan Morozov Ljubljana - V Slovenski turistični organizaciji (STO), ki jo vodi Dimitrij Piciga, na letni ravni porabijo ogromne zneske za različne reprezentančne stroške. V minulem letu so samo za študijska potovanja tujih novinarjev v Sloveniji porabili 175.000 evrov. Dodatnih 180.000 evrov so potrošili za študijska potovanja predstavnikov tujih turističnih agencij oziroma organizatorjev potovanj v Sloveniji. Celotni reprezentančni stroški STO, katerih upravičenost je težko ugotoviti, so bili bistveno višji kot 350.000 evrov, saj je po pojasnilih STO »k stroškom reprezentance treba

prišteti še sprejeme in promocijska darila na številnih drugih dogodkih, ki smo jih pripravili lani v Sloveniji in tujini - to so Slovenska turistična borza, Kongres turističnih novinarjev, promocijski dogodek v podporo predsedovanju Slovenije v EU in podobno.« Iz dokumentov, s katerimi razpolagamo na Dnevniku, je razvidno, da v STO tuje novinarje gostijo v dragih ljubljanskih restavracijah, kot so As, Cubo, JB ... Pri nameščanju tujih gostov, med katerimi je tudi kak predstavnik za odnose z javnostmi, v STO ne gledajo na stroške in jih nameščajo v dragih hotelih po Sloveniji. Precejšnji stroški nastajajo tudi zaradi razkošnega življenja nekaterih vodilnih zaposlenih v STO. Piciga je na primer za delovno kosilo oktobra lani v Hotelu Management (bivši Domina Grand Media) na račun davkoplačevalcev potrošil kar 163 evrov. Za delovno kosilo v Restavraciji JB pa je jeseni lani zapravil približno 100 evrov. Ker so tako vlada kot velika večina slovenskih podjetij zaradi krize sprejeli varčevalne ukrepe, nas je zanimalo, ali so v STO v času finančne krize omejili ogromne reprezentančne stroške in kako jih sploh utemeljujejo. »Med stroške reprezentance se štejejo vse pogostitve in promocijska darila za poslovne partnerje, med katere vključujemo zlasti tuje novinarje in predstavnike tujih organizatorjev potovanj. Tovrstna študijska potovanja in sprejemi sodijo med osnovne dejavnosti STO, ki skrbi za promocijo turizma v Sloveniji. Zmanjševanje sredstev za tovrstne namene bi pomenilo krčenje programa dela STO za letošnje leto in tudi ne bi bilo skladno s predvidenimi aktivnostmi za blažitev posledic finančne krize,« pravijo v STO. In kako komentira načrte, da STO v letošnjem letu ne namerava znižati stroškov za tuje novinarje in predstavnike tujih turističnih agencij, resorni minister za gospodarstvo Matej Lahovnik? »Sprejemam pojasnilo STO, da gre za promocijske aktivnosti oziroma trženje slovenske turistične ponudbe prek tujih medijev in organizatorjev turističnih potovanj. Po drugi strani pa sem prepričan, da morajo v STO zmanjšati stroške lastne reprezentance.« Sicer pa je bilo eden od pomembnejših dobaviteljev promocijskih daril STO, ki so jih med drugim dobili tuji novinarji in organizatorji potovanj v letih 2008 in 2007, podjetje Ambient. To podjetje je v lasti Roberta Kupca, ki je dober prijatelj Marjana Hribarja, predsednika upravnega odbora STO m direktorja direktorata za turizem pri ministrstvu za gospodarstvo. Ob tem ne gre spregledati, da se je Kupec v mandatu prejšnje vlade pojavil v številnih odmevnih vlogah, na primer pri prevzemu Jelovice, v katerem so bili izigrani mali delničarji, spodletelem poskusu nakupa desetodstotnega deleža družbe Terme Čatež, ki je s 27 milijoni evrov presegal Kupčeve finančne zmožnosti, imenovanju v nadzorni svet Novolesa, v katerem je predsednik Hribar. Po pojasnilih STO jim je Ambient v minulem letu dobavil za 40.840 evrov (brez DDV) promocijskega blaga, v letu 2007 pa za 51.150 evrov različnega blaga. In kako Lahovnik ocenjuje domnevni klientelizem v visoki državni upravi. »Kot sem preveril, Hribar ni vključen v postopke izvajanja javnih naročil v STO ali celo v izbiranje ponudnikov. Pričakujem, da se bo vrednost nabave podobnega promocijskega blaga v prihodnje tudi zaradi varčevalnih ukrepov znižala in da bodo to upoštevali tudi v STO,« pravi Lahovnik. Podobno je pred časom zatrdil tudi Hribar. sebastjan. morozov@dnevnik. si Četrtino vseh oglasov v Sloveniji Demokraciji V Slovenski turistični organizaciji (STO) so v minulem letu za oglaševanje v tedniku Demokracija, strankarskem glasilu do lani največje vladne stranke SDS, porabili okoli 30.000 evrov, je razvidno iz naših dokumentov. Podoben znesek je STO za oglaševanje v Demokraciji namenil tudi v letu 2007. Koliko je bil natančni znesek stroškov oglaševanja v Demokraciji, nam v STO niso želeli razkriti. »Posameznih zneskov vam ne moremo posredovati, saj so poslovna skrivnost pogojev poslovanja posameznega medija, ki smo jih v skladu z zakonom dolžni ščititi. V lanskem letu je STO oglaševal v Financah, Demokraciji, Dnevniku, The Slovenia Times, Radio Si, TV Novo mesto, reviji Salon Slovenija, Adria Magazine in Primorskih novicah. Celotni stroški oglaševanja v slovenskih medijih so v letu 2008 brez DDV znašali 102.921,56 evra, v letu 2007 pa 122.556,20 evra,« so pojasnili. STO je torej za oglaševanje v Demokraciji v minulem letu porabil približno četrtino vseh sredstev, ki jih je namenil za oglaševanje v slovenskih medijih. Na vprašanja, zakaj so se odločili za oglaševanje v Demokraciji in kakšne marketinške učinke jim je to prineslo, v STO niso odgovorili.



Medij: Dnevnik
Avtorji: Morozov Sebastijan
Teme: mali delničarji
Rubrika / Oddaja: Poslovni Dnevnik
Datum: 26. 01. 2009
Stran: 21