Luka Koper Danes ne pričakujejo posebnosti na seji nadzornega sveta Luke Koper Delavci soglasni glede angažiranosti pri nadzoru poslovanja Koper - Vlada je prejšnji teden sprejela uredbo o državnem prostorskem načrtu za prvo fazo kamionskega terminala pred novim vhodom v Luko Koper. Sprva so predvidevali, da bi kamionski terminal urejal državni prostorski načrt, ki ga pripravljajo za celotno Luko Koper. Toda sprejemanja tega načrta se lahko zavleče, zato je minister za promet Patrick Vlačič dal pobudo, da bi za kamionski terminal izdelali ločen državni prostorski načrt. Ta zdaj

omogoča začetek priprave projektov za pridobitev gradbenega dovoljenja za nov kamionski terminal. Novi kamionski terminal naj bi zgradili na petih hektarih površine med ankaransko vpadnico, centralno čistilno, napravo in skladiščem naftnih derivatov na Serminu. Tu naj bi v prvi fazi sprejeli 322 tovornjakov. To je tistih tovornjakov, katerih Vozniki morajo čakati, da opravijo vse formalnosti in da lahko pridejo na vrsto za vožnjo v pristanišče. Na tem območju naj bi gradili še vso potrebno komunalno in energetsko infrastrukturo, poslovno-servisni objekt in nov vhod. V poslovno-servisnem objektu bo prostor za špedicijske službe, servisne dejavnosti kamionskega terminala, restavracija in po možnosti tudi hotel. Predvideno je še tudi parkirišče za avtomobile zaposlenih in uporabnike servisnih prostorov. Terminal je pomemben zato, ker bodo le z njim lahko zgradili nov vhod v Luko Koper in s tem umaknili tovorni promet iz mesta. Na dan pripelje v Luko Koper tudi do dva tisoč tovornjakov, ki izjemno obremenjujejo promet v mestu. Nov terminal bi seveda lahko pospešil gradnjo vhoda, če se tam ne bi zapletalo z zemljiščem. Na vhodu v Luko Koper je zemljišče, na katerem deluje družba Finali, ki predeluje gradbene odpadke. Ker je prišlo do spora med to družbo in Luko Koper, primer zdaj rešuje sodišče. Do rešitve spora bo mesto moralo trpeti vožnjo velikih tovornjakov. Danes bodo nadaljevali pred nekaj tedni prekinjeno sejo nadzornega sveta, s katerega je protestno odšlo pet članov, ker predsednik nadzornikov Boris Popovič ni hotel na sejo uvrstiti obravnave odgovornosti za primer odpustitve izvršnega direktorja Dragomirja Matica. Na današnji seji bo prvi nadzornik po napovedih predlagal ustanovitev komisije, ki naj bi raziskala primer sporne odpustitve Dragomirja Matica in potem poročala nadzornikom. »Gre samo za kupovanje časa,« nam je včeraj dejal Mladen Jovičič, član nadzornega sveta iz vrst zaposlenih. Sicer naj bi nadzorniki potrdili tudi imenovanje državne komisije, kateri bo poročala revizorska hiša o izvedbi revizije v Luki Koper. Najpoznje v nekaj tednih bodo lastniki zahtevali sklic seje redne letne skupščine, na kateri bodo (predvidoma julija) opravili zamenjavo nadzornikov. Včeraj so predstavniki obeh sindikatov in sveta delavcev objavili pismo s podpisi podpore več kot štirih petin zaposlenih, v katerem zaposleni in mali delničarji napovedujejo možnost, da bi vložili odškodninsko tožbo proti nadzornikom. Pri tem navajajo, da je prišlo do nezakonite odpovedi delovnega mesta Dragomirja Matica. Če se je to zgodilo njemu, lahko temu primeru sledijo tudi drugi. Ker se država obnaša mačehovsko, se predstavniki delavcev čutijo odgovorne, da so kar najbolj angažirani pri nadzoru nad dogajanjem v Luki Koper. Boris Suligoj



Medij: Delo
Avtorji: Šuligoj Boris
Teme: mali delničarji
Rubrika / Oddaja: Gospodarstvo
Datum: 12. 05. 2009
Stran: 15