• Medij: ŽURNAL24
  • Datum objave: ponedeljek, 25.03.2024

ZURNAL 2532024

Zveza potrošnikov Slovenije (ZPS) je v preteklosti pogosto opozarjala na neupravičene dvige naročnin na storitve telekomunikacijskih operaterjev. Slednji so pozive večinoma ignorirali, zato so se v ZPS odločili, da se pridružijo kolektivnim odškodninskim postopkom, ki jih je zoper telekomunikacijske operaterje sprožilo Vseslovensko združenje malih deležnikov (VZMD).

Kot so ob predstavitvi kampanje "Halo, operater! Bodi fer." pojasnili na današnji novinarski konferenci, so namreč oboji ocenili, da je to "žal edina možnost za prekinitev problematičnih praks, ki škodujejo interesom slovenskih potrošnikov in kršijo potrošniške pravice".

Skupaj so pozvali vse oškodovane potrošnike, da se jim pridružijo, obenem so poudarili, da je pridružitev preprosta in povsem brezplačna, in sicer preko spletne strani www.kolektivno-varstvo.si.

"Gre za vprašanje enakosti pogodbenega razmerja med naročnikom in operaterjem. Kot je verjetno vsem znano, ko pristopite k sklenitvi pogodbe s tovrstnim ponudnikom telekomunikacijskih storitev, dobite v roko t. i. tipsko pogodbo. To je vnaprej pripravljena pogodba, ki so ji priloženi tudi splošni pogoji poslovanja, ki so po navadi zahtevni za razumevanje tudi za pravnike," je srž problema skušal predstaviti odvetnik Domen Peperko z Odvetniške pisarne Jereb.

"Ključna problematika je, da si operaterji vedno pridržijo pravico, da spremenijo ceno naročnine. Pri tem to naredijo popolnoma subjektivno, zvišanje cene ni prepuščeno nobenim objektivnim kriterijem, na podlagi katerih bi se lahko naročnik seznanil, kaj lahko pričakuje, ko izbere enega operaterja," je še dodal. 

Na primeru je tudi opisal, kaj se lahko zgodi v praksi po podpisu pogodbe: "Tako se lahko zgodi, da v danem trenutku izbereš najugodnejšega med operaterji in ta lahko že v naslednjem mesecu, dveh, treh spremeni svojo ceno: poviša. In se izkaže, da to v tem trenutku ni bila najbolj konkurenčna ponudba. In potrošniki, ker ne poznajo svojih pravic, ne izkoristijo pravice, da zamenjajo operaterja, ampak preprosto sprejmejo višjo ceno tudi, če je ne bi rabili. Ker je enostranska sprememba cene brez objektivnih pogojev nezakonita in je v nasprotju tako s slovensko potrošniško zakonodajo kot evropsko zakonodajo."

ZPS: Več prijav bo, bolj jasen bo signal operaterjem

"V primeru uspešne tožbe boste med prvimi obveščeni o tem, kako do odškodnine v kolektivnem postopku. Več prijav bo, bolj jasen bo signal telekomunikacijskim operaterjem, da je čas, da se nepoštene prakse končajo," poudarjajo pri ZPS.

"Prepričani smo, da skupaj lahko dosežemo spremembe. VZMD skupaj z nami in vami – potrošniki. Kolektivna tožba je logičen korak naprej pri uveljavljanju pravic potrošnikov. ZPS zato podpira aktivnosti VZMD v zvezi z omenjenimi kolektivnimi tožbami in se je kampanji 'Halo, operater! Bodi fer.' tudi pridružila. Verjamemo, da je skupno delovanje različnih organizacij, ki v tem primeru zastopamo interese potrošnikov – naročnikov telekomunikacijskih paketov, ključno za dosego bolj poštenih  pogojev na trgu," je ob tej priložnosti povedala Breda Kutin, predsednica ZPS.

"Veseli me, da smo stopili skupaj, ker bodo tako rezultati še boljši, kot bi bili sicer. S tem kažemo, da je možno sodelovati in da se znamo povezovati, še posebej ko gre za skupne interese praktično vseh državljanov republike Slovenije v primeru telekomunikacijskih operaterjev," pa je poudaril predsednik Vseslovenskega združenja malih deležnikov Kristjan Verbič. 

"Namreč gre za oškodovanje preko milijona in pol naročnikov, potrošnikov, in sicer v ocenjeni vrednosti preko 250 milijonov evrov. S tem v zvezi je Vseslovensko združenje malih deležnikov vložilo kolektivne odškodninske tožbe. Prvo že konec leta 2022 in potem še zoper ostale operaterje, skupaj torej zoper štiri največje v Sloveniji, do marca 2023," je še pojasnil Verbič.