Večer, Damijan Toplak, Tor, 24. nov.. 2015
 
Prisilka Adrie ni smiselnaAdrio Airways rešujejo z odpisom dela njenih dolgov in s pridobitvijo novega tujega večinskega lastnika
 
Za včeraj sklicane skupščine delničarjev Adrie Airways ni bilo, ker sta jo uprava in nadzorni svet preklicala. Vsa usklajevanja v prodajnem postopku namreč niso bila zaključena. Še v decembru je s podobnim dnevnim redom predvidena nova skupščina. Po prvotnem načrtu bi do 2. decembra moral dokapitalizator vplačati do največ osem milijonov evrov, in če bi maksimalni znesek dokapitalizacije vplačal eden, bi postal nekaj več kot 69-odstotni lastnik Adrie Airways.
Neuradno naj bi se za Adrio Airways zanimali trije nemški skladi, je pred časom poročala TV Slovenija, in sicer Intro Aviation, 4K Invest in Callisto, medtem ko naj bi španska letalska družba Binter Canarias svojo morebitno ponudbo tik pred zdajci umaknila, že bistveno prej pa Quatar Airways. V ozadju se pojavljajo domneve da bi lahko eden od (nemških) skladov lažje klestil (pre)visoke stroške poslovanja Adrie kot recimo nemška Lufthansa. Že zdaj je Aerodrom Ljubljana v lasti frankfurtskega Fraporta, kar bi lahko pomenilo, da si nemške družbe želijo preprečiti, da bi v lastništvo Adrie
morebiti posegel kakšen bližnjevzhodni letalski velikan, sploh ker ima Lufthansa ob Nemčiji v lasti pomembne letalske prevoznike še v Avstriji in Švici. Ob Petrolu in kontroli zračnega prometa bo Aerodrom Ljubljana imel pomembno vlogo pri morebitnem odpisu dela dolgov (vsaj dveh milijonov evrov), o čemer naj bi se zdaj na veliko pogajali z morebitnimi novimi večinskimi lastniki Adrie.
Rajko Stankovič iz društva Mali delničarji Slovenije poudarja, da odpis dolgov najbrž ne bo izvedljiv, ne da bi za Adrio Airways uvedli prisilno poravnavo in se z vsemi njenimi upniki dogovorili za določen odstotek odpisa dolgov, četudi je teoretično možno, da se dogovor doseže le z največjimi upniki.
S tem pa se ne strinja prvi nadzornik Adrie Airways Tone Pekolj, ki pravi, da prisilna poravnava za družbo ne bi bila smiselna, ker bi nastal problem ob izgubi licence za letenje. Pekolj doda, da sta za družbo edini alternativi stečaj ali prodaja. Zavzema se za drugo možnost, pri čemer meni, da država kot večinska lastnica s prodajo družbe zamuja. Po zagotovilih uprave, tako Pekolj, naj bi Adria Airways letos ustvarila okrog tri milijone evrov izgube, četudi je do konca septembra prepeljala 1,090.034 potnikov ali 13,4 odstotka več kot v lanskem tričetrdetju, ob tem pa pred kratkim prevzela še nekatere lete Estonian Air, ki je zaradi nedovoljene pomoči estonske države končal v stečaju. Majhna zmaga Adrie je, da Swissair za razliko od slovenskega letalskega prevoznika od 4. decembra ne bo več letel iz Ljubljane v Zurich. A po drugi strani nad Adrio za 30. november visi napovedana stavka njenih pilotov, ki si menda še pred prihodom novega lastnika želijo sprejetja nove kolektivne pogodbe, saj prejšnja ne velja že skoraj eno leto.
Rajko Stankovič: "Odpis dolgov najbrž ne bo izvedljiv, ne da bi za Adrio , Airways uvedli prisilno poravnavo"
 
Medij: Večer
Rubrika: Gospodarstvo
Avtorji: Damijan Toplak
Teme: mali delničarji
Datum: Tor, 24. nov.. 2015