BemardaTrebušak,direktoricaName,oprenoviIjubljanskeveleblagovnlce,cdpiranjunakupovalnegacentranaČopoviooživljanjuIjubljanskegajedrainoženinih HAIeksandraVagaja______ aleksandra.vasajaffifinance.si Promet najstarejše slovenske veleblagovnice Name po prenovi, ki seje končala lanskega septembra, raste. Donos na kapital znaša od osem do devet odstotkov in KD Holding koniuje prevzem. 0 tem smo se pogovaijali; Bemardo Trebušak, prvo damo Name. B SkupšcinaNanunihdelničarjev, kijebila 25. majaje prmesla nasprotni predlog Zavarovahiice Triglav, zaradi katerega so nadzorniki ostali brez 33.383 evrov nagrade. Cepravje bila skupščina usklajena z

nadzomim svetom tako pri delitvi dobička kot pri nagradah, seje vseeno pokazalo, da večinski lastnik še vedno lahko z navadno večino spremeni tok dogajanja. BKako so se odzvali nadzomiki? Bili so razočarani. Sejnine naših nadzornikov niso visoke in ta nagradapoplačanjihovceloletni tnid. Na žalost se lastniki med sabo niso uskladilL Nevidim razloga, zakaj so lastmki predlog spodbijali. To je bila utečena praksa iz preteldih let, poslovali smo 15 odstotkovbolje kot lani, nadzorm svetje bil usklajen... BVsi pa so se strmjali, da se 887.029 evrov oziroma 0,93 evra na delnico nameni za dividende. Alije preostanek od dveh imlyonov evrov bilančnega dobička ostal nerazporejen? Predlagano izplačilo dividend je bilo enake višine kot zadnji dve leti, lastniki so pričakovali nespremenjeno dividendno politiko. BKdaj pričakujete, da bo prevzem KD Holdinga končan? KD Holdingje objavil ponudbo za prevzem 6. junija, rok za sprejemanje ponudb pa se izteče4.julija. B Kako komentirate prevzemno ceno? Prevzemna cenaje enaka ceni, kijoje KD Holding ponudil na dražbi pri odkupu Sodovega deleža. Ponujena cena je bila pričakovana. BSte tudi vi med malimi delničarji? Ne, na žalost nič več. Ze lep čas niveč možno kupiti delnic Name na trgu. Tiste, ki sem jih imela, sem prodala pred sedmimi leti, še preden sem se zaposlila v Nami in ko sem reševala stanovanjsko vprašanje. B Kaj se dogaja s pobudo Name za oživitev Ijubljanskega mestnegajedra? Imamo srečo, daje Ijubljanski župan Zoran Jankovič po duši trgovec. V zelo kratkem času po prevzemu njegove fiinkcije smo se sestali, 2L novembra smo imeli prvi sestanek na temo oživitve mestnegajedra, 7. marcapa že drugega. Zeloje dejaven, kar je dobro za Ljubljano. Smo pobudniki tega, da iinamo trgovine ob sobotah odprte do 20. ure. Kar nekaj trgovcev nas je že, ki misli enako, ideja paje zelo dobro sprejeta tudi med meščani. Če me vprašate: Namaje zdaj in bo tudi v prihodnje odprta do osmihzvečer. B Kaj pa ob nedetjah? 0 tem še razmišljamo. BVelikoNamimhtrgovkpravi, da žeHjo imeti ob sobotah čas zase, za družino. Tega si želimo skoraj vsL Vendar če hočemo ostati konkurenčni m doseči svoj cilj, se moramo prilagoditi zahtevam trga, kar pomeni, da moramo imeti odprto v soboto zvečer. Našim prodajalkam smo to pojasnili, m čepravjim sprva m bilo všeč, to zdaj razumejo in sprejemajo. BKaj pa bližina Maximarketa, vas poslovno kaj prizadene? Bližina Maximarketa nas poslovno ne prizadene, celo dobrodošlajezaradivecjetrgovske ponudbe v centru mesta. Včasih so se zaposleni radi primerjali z zaposlenimi v konkurenčni veleblagovnid, danes pa ni več tako. Sedaj nimamo fluktuacije kadrov, zaposleni so zadovoljm, veliko poudarka dajemo izobraževanju, še posebej zadnja trileta. B Je videz prodajalke zelo pomemben? Najbolj nas zanima, kakšenje človekosebnostno, alije energičen, aliznaprodajati. Sevedapa morajobititudiurejene;ponujamojim frizerja, ličenje, enotno garderobo. Prodajalecje dober, če izžareva dnšo. Glede starosti menim, da lahko z leti prodajalec izpopolni svoje veščine. V Nami smo z našimi prodajald in njihovim delom zelo zadovoljni, povprečna starost zaposlenih pa je42let Blmate v Nami veliko kraj? Pred leti jih je bilo ogromno. Zdaj pa smo jih z drugačno organizacijo vamostne službe in z interno kontrolo močno zmanj šalL Veliko imamo videonadzora, tudi polidja se aktivno vkljucuje vreševanje težav, tako daje odstotek zanemarljiv. BKaj pa pročetje, se ga moramošebati? Prejšnja fasada iii bila najbolj primerna mti dovolj vama, zato smojozamenjaliaprila2005.Sedanjisistemjevaren.dodatnoso gapreverilištevilmstrokovnjaki, ki so potrdili njegovo vamost Pročeljeje zdaj varno. BJuUja bo tjobUanska veleblagovnica znova postala gradbišče. Kolikšnaje oceigenavrednost mdožbe? Načrtujemo prenovo ponudbe vpritlicjumvkletiterprenovo zunanjosti in okolice. Zelimo spremeniti glavni vhod in oživiti pasažo. Tovomo pot bomo drugače organizirali, sedanjega tovornega dvigala ne bo vgeč. Naredili bomo sendvičerijo, na ploščadi pa majhen park. V ponudbo pritličja bomo vključiliblagovne znamkevisjegacenovnega razreda; pri kozmetild denimo Dior, Chanell m dmge. Enako velja tudi za usnjeno galanterijo, nogavice m modne dodatke. Načrtovana vrednost naložbe vpreureditevje 1,5 milijonaevrov. B Bo Benetton še ostal? Se mu bo pridružil še kak drug poniidnili? Tu se ne bo nič spreminjalo. BPoleg Uubtjanske Name je po prod~i v letih 2003 m 2004ostalaše... Nama v Škofji Loki. Tam je 33 zaposlenih, vseh skupaj pa nasje 191, od tega 28 v skupnih službah, s čimer se uvrščamo med srednja podjetja. Ta prodaja poslovalnic je potekala še pod vodstvom prejšnje uprave, po zamenjavi vodstva pa smo nekoliko spremenili strategijo in zadržali to še edino dislocirano prodajalno. Znova smo vzpostavili tudi svoje prodajne površine v petem nadstropju Ijubljanske veleblagovnice. Zadnji dve leti smo pospešeno prenavljali, spreminjali programe, testiralitrg, preizkušali, osvežili celostno podobo m se ukvarjali z dvigovanjem ugleda Name. Pri tem smo bili najbolj dejavnivsedolanskegaseptembra m od takrat imamo zelo dobre poslovne rezultate. V prvih štirih mesecih letos smo imeli 21-odstotno rast m pričakujem, da bo trend ostal enak. H VSOOIMI CTW» mmma, 1nhy hn kfg več storjeno za oživitev mestnegajedra? Mesto Ljubljana bo zaživelo, ko bodo v njem dva ali tri večja nakupovalna središča- En tak projekt je gotovo Devetka na Copovi, nasproti zdajšnje trgovine H &. Tam nasje več lastnikov in pravkar potekajo tudi pospešeni pogovori o izvedbi projekta. Tu smo optimističm in v 18 mesecih, torej do konca prihodnjega leta, bi že lahko sprejeli prve kupce. Načrtujemo nakupovalni center, velik od 3.500 do 4.000 kvadratnih metrov, sestavljen zlasti iz monoshopov. Gre torej za koncept trgovin v trgovini. 01 Koliko bo vreden ta projekt? Podatki o višini naložbe še niso definiram. BBo tam tudi živilska ponudba? Zaradi pomanjkanja parldmih mest ta m predvidena. Q LuJksuznodelikatesobosta imeli torej Nama, Marimarketin...? Verjetno še kakšen trgovec išče lokacijo, torej se nam bo najbrž pridmžiL Pri prenovi bomo delikatesi namenili dodatnih 200 kvadratnihmetrov. Izprej omenjenegaprenovljenegapritličja bodo v klet do delikatese vodile nove tekoče stopnice. Cl So blagovne znam&e, ki bodo prišle v Devetko na Čopovo, že znane? Koliko bomonoshopov? Povpraševanjeje veliko, tako da bomo imeli precej izbire, vendar še nismo blizu končne odločitve. Tobo nekakšnamešanica zavse generacije,karLjubljančanipotrebujemo. Mlajši, starejši, srednjageneracija. B Velikoje slišad o blagovnici visjega cenovnega razreda, kijo Ljub~ana prav tako potrebnje. Ja, radi bi kandidirali še za tretji projekt, za veleblagovnico s samimi uglednimi blagovnimi znamkami. Kje bo, še ne vem. Morda celo v Centromerkurju, če se bodo lastniki končno dogovorili o njegovi nsodi... Q So bUi sogDvornild kdaj v dvomihzaradivaševnemepri ožh~jaigu Ijabtjane? Seveda. A vsem dvomljivcem sem odgovorila, da če ne znamo poskrbeti.dabiimelitrgovmev evropski prestolnici, potem ne znamo biti trgovci, pri čemer parkirna mesta niso odločujoč dejavnik. B Kolikšna paje povprečna vrednostnakupaprivas? Sestava kupcev pri nas se zelo spreminja, napodlagi tegapatudipovprečennakup.Včasihsmo temeljili na ponudbi srednjega nizjega cenovnega razreda, postopomapaprehajamonasrednji visjicenovnirazred.Velikopaje tuditujihturistov. Povprečninakup paje precej nizek, 11 evrov, kar je posledica velike prodaje mesečnih nalepk, časopisov in drugih malenkosti. 0 So poleg KD Holdinga še kakšnisnubci? Po mojih informacijah je bilo zanimanja že nekaj, resne ponudbe pa ni dal še nihče. Med dniginusejezanimalatudinemškaverigaveleblagovnic Peek & Cloppenburg.Všečjimjelokadja v središču mesta, kijo imamo v prestolnici. Q Menite, da bi nemšld lastnik spremenil strategyo poslovaiya? Tudi čebi prišel z že izdelano strategijo velikih mest, bi sčasoma ugotovil, dajo mora prilagoditi, da je Slovenija dvonulijonski trg, da je v Ljubljani 350 tisoč prebivalcev m da to m milijonsko mesto, kijihjevajen. Tu, na 8.800 kvadratnih metrih naše blagovnice, ne moreš ponuditi zgolj višjega cenovnega razreda. Umestiti se moraš v srcdnji cenovni razred, kjerje najvecjakupna moč. Ljudi, ki kupujejo v višjem cenovnem razredu, ni veliko. Q Koliko zaslužijo vaše prodajalke? Smo približno pet do deset odstotkov nad tigovsldm povprečjem. Stimulativenje tudi variabilnidelei Čeoddelekdobrodela, dobivajoboljšeplače.Stimulacija je odvisna od prometa, razlike v ceni in zalog; pomembne so tudi pohvale strank. Splača se potruditL Treba paje omeniti tudi to, da nase tfgovke na prvo mesto ne postavljajo plače; pomembnejši so jim odnosi, izobraževanja, prilagodljivost Da gledamo na zaposlenega kot na človeka, ne lekotnastevilko. B Veliko zaposligete? Zaposlujemo, ne sicerveliko, a že zaradi upokojitevmoramo. Je pa problem z mladim kadrom. Velikopriložnostijimdamo,aod petih, kijih vzamemo poskusno, obdržimo le dve prodajalld. Q Ali dober prodigalec spodnjega perila ena&o dobro prodqja izdelke za dom? Mislim, daja, čeprav so pri vsakem blagu posebnostL A prodajalketehpremestiteviumajo najraje. Takoj pomislijo, da so naredile kaj narobe. Vendar so v resnici pridne, sposobne, se pripravijene izobraževati. Samo pri tujihjezildh, angleščini m nemščini,je želja po izobraževanju nekoliko manjša. Q Ali boste oživili reklamni slogan Nama še stoji? Ne, ne bomo (smeh). Sem pa še vedno presenečena, kako se tega Ijudje spommjo. Po sedmih letih je taslogan ševednopredmetpogovorov.Mojprcdhodnikbizagotovo rekel, super, ~ej, še vedno se sponinijo.Jazpasemmordamalo bolj konservativna... Q Kolikšen donos na kapital dosegate? Trenutnoje donos od osem do devet odstotkov. Q Kaf žeUte doseči v prihodigihpetihletih? Nama se do leta 2015 želi uve-Ijavitikotglavnaveleblagovnica v mestu, skupaj s še dvema diferenciranima nakupovalnima centroma-Stakimnaboromlahko lastnikom zagotovimo želen donos na kapitaL Radi bi se še vedno pojavili na obrobju v katerem od nakupovalnih središč; Namabi moralabitivCitypaiku vljubljanskemBTC,atakšnepriložnosti ne bo kmalu. Morda pa bomokdajtudivMariboru. • ~VDevetki na Čopovi nameravamo konec prihodnjega leta odpreti nakupovalni center, kjer bodo različne blagovne znamke vseh cenovnih razredov. Nakupovalni center bo velik od 3.500 do štiri tisoč kvadratnih metrov, sestavljen bo zlasti iz monoshopov. > Tako pravi Bemarda Trebušak, direktorica Name. > »Ne, reklamnega oglasa Nama še stoji ane bom oživila. Sem pa še vedno presenečena, kako se ga Ijudje spomnijo. Po sedmih letihje ta slogan še vedno predmet pogovorov. Sem morda malo bolj konservativna ... «, pravi direktorica Name. ni~T~ronBBBBB 21% ~ Je n«t NMM v pivih štirih mesedhletos. IrS" »• miUiona evrovje naložba v prenovo pritličja Name.



Medij: Finance
Avtorji: Vagaja Aleksandra
Teme: mali delničarji
Rubrika / Oddaja: Priloga
Datum: 18. 06. 2007
Stran: 14