• Medij: Slovenec
  • Datum objave: torek, 24.01.2023

SLOVENEC A1

Na Okrožnem sodišču v Ljubljani je VZMD pretekli teden vložil kolektivno tožbo zoper operaterja A1 SLOVENIJA d.d., zaradi oškodovanja njihovih naročnikov v ocenjeni višini 52.334.248,18 evra, so sporočili iz Vseslovenskega združenja malih deležnikov (VZMD).

 »Po konservativnih ocenah strokovnih sodelavcev VZMD je bilo v zadnjih petih letih – zaradi enostranskega dvigovanja cen naročniških paketov, brez vnaprej predvidenih razlogov in metode zvišanja cene – oškodovanih najmanj 447.000 naročnikov A1,« so razložili.

Ob koncu lanskega leta so podobno tožbo vložili tudi zoper Telekom, v prihodnjih dneh pa bodo vložili že tožbi zoper operaterja Telemach in T-2. Boj zaradi dolgoletnega dvigovanja cen naročniških paketov se torej nadaljuje.

V začetku oktobra lani so iz VZMD na vse štiri operaterje naslovili pozive k prenehanju »uporabe nepoštenih pogodbenih pogojev« ter poizkušali zadevo rešiti po mirni poti, so dejali v zadnji izjavi za javnost.

Kot so zapisali v pozivu Telekomu, so se različni paketi za obstoječe uporabnike v obdobju med 2018 in 2022 podražili vsako leto, podobno pa velja tudi za ostale operaterje. S tem so bili naročniki Telekoma skupaj oškodovani za 91.906.695 evrov, naročniki Telemacha za 41.659.400 evrov, naročniki T-2 pa za 35.771.582,35 evra. Poleg tega bi moral vsak operater poravnati tudi zamudne obresti.

Uradni odzivi so bili »sorazmerno mlačni«, zato so pričeli z vlaganjem kolektivnih tožb. Kot smo poročali pred meseci, so pri VZMD ugotovili, da je bilo zaradi višanja cen s strani operaterje oškodovanih približno milijon in pol naročnikov, skupna vrednost pa presega 200 milijonov evrov.

»V Sloveniji se telekomunikacijski operaterji namreč že vrsto let poslužujejo poslovne prakse enostranskega dvigovanja cen naročniških paketov, brez vnaprej predvidenih razlogov in metode zvišanja cene,« so takrat razložili pri VZMD.

To pomeni, da potrošniki ne morejo predvideti cene paketa za več kot mesec vnaprej, kar jim onemogoča ekonomično izbiro operaterja.

Na spletni strani Kolektivno varstvo lahko naročniki omenjenih operaterjev izpolnijo obrazec, s katerim se lahko vpišejo v bazo oškodovanih naročnikov. Velja za vse naročnike, ki so v zadnjih petih letih najeli storitve pri katerem izmed štirih operaterjev, v tem času pa so bili deležni podražitev in paketa ob tem niso prekinili.

VZMD bo tekom priprave kolektivne tožbe pripravil razpredelnico, iz katere bodo razvidni paketi, ki so bili v zadnjih petih letih podvrženi podražitvam in zneski spremembe cen.

Od začetka postopka se je na VZMD preko zgornje spletne strani »obrnilo izjemno veliko število naročnikov«, so sporočili v ponedeljek ter zainteresirane ponovno povabili k podpori prizadevanjem VZMD ter ureditvi razmer na »področju telekomunikacijskih operaterjev«.

V postopkih za zagotovitev odškodnine si bo VZMD prizadeval zagotoviti odškodnino za vse upravičene naročnike. V primeru, da bo potrjena kolektivna poravnava, bodo v poravnavi natančno določeni vsi oškodovanci, ki so upravičeni do odškodnine. V primeru sprejetja pravnomočne sodbe, pa bo vse oškodovance določilo sodišče.