• Medij: Slovenec
  • Datum objave: ponedeljek, 06.02.2023

SLOVENEC TELEMACH

Pri Vseslovenskem združenju malih deležnikov (VZMD) so v tem tednu na Okrožnem sodišču v Ljubljani vložili kolektivno tožbo zoper operaterja Telemach.

Pred časom smo že pisali o tem, kako so pri VZMD vložili kolektivno tožbo tudi zoper Telekom in A1. Kmalu pa tožba čaka še zadnjega izmed štirih operaterjev, to je T-2.

V združenju ocenjujejo, da je Telemach v zadnjih petih letih oškodoval najmanj 300.000 naročnikov v skupni vrednosti 43.572.048,32 evra. Telemachu očitajo, da je cene naročniških paketov dvigoval enostransko, brez vnaprej predvidenih razlogov in brez opredeljene metode zvišanja cen.

Spomnili so še, da so že v začetku oktobra lani na vse štiri operaterje naslovili izvensodne pozive k prenehanju uporabe nepoštenih pogodbenih pogojev ter poizkušali situacijo rešiti po mirni poti. Zaradi pomanjkanja konkretnih odzivov so v letu 2023 pričeli z vlaganjem tožb.

V izvensodnem pozivu Telemachu, ki ga je pripravila odvetniška pisarna Jereb so izpostavili, da je operater vzpostavil metodologijo spreminjanja cen, ki je vezana na rast cen življenjskih potrebščin v Sloveniji po podatkih Statističnega urada, vendar pa si je pridržal pravico do spremembe cen iz poslovnih razlogov.

»Telemach je tako zgolj navidezno vzpostavil zakonodajno skladne splošne pogoje, saj lahko še naprej neomejeno enostransko spreminja cene storitev, če le navede poslovni razlog,« so pojasnili ter dodali, da se tovrstni pogodbeni pogoji skladno z Zakonom o varstvu potrošnikov in prakso Sodišča EU »štejejo za nepoštene in so kot taki nični«.

Osnovni paket mobilnih storitev pri Telemach, imenovan VEČ, se je na primer leta 2018 podražil dvakrat, prvič za 1,50 evra, drugič za 0,50 evra. Leta 2020 se je mesečna naročnina ponovno povišala za 1,40 evra, leto in pol kasneje pa za dodatni evro. Nazadnje se je paket podražil septembra lani in sicer za 2 evra.

Oktobra 2022 so tako Telemach pozvali, naj v naročniške pogodbe preneha vstavljati nepoštene pogoje ter naj vse naročnike obvesti o tem, da so pogoji nični in jim začne zaračunavati mesečno naročnino po ceni, ki je veljala ob sklenitvi naročniške pogodbe.

Poleg tega so pri VZMD zahtevali, da vsem opredeljenim naročnikom v celoti povrnejo znesek, za katerega so bili prikrajšani, kar pomeni vse presežke nad ceno, ki je veljala ob sklenitvi naročniške pogodbe.

Za vse, ki spadajo v skupino prikrajšanih naročnikov, je še vedno možno, da se obrnejo na VZMD in tako izrazijo podporo. V skupino spadajo vse fizične osebe, ki so v zadnjih petih letih uporabljale storitve enega ali več omenjenih operaterjev, so bile deležne povišanja cen ter ob tem niso izkoristile pravice do odstopa od pogodbe.