• Medij: ŽURNAL24
  • Datum objave: ponedeljek, 27.02.2023

ŽURNAL24.2I TELEMACH IN TELEKOM

Telemach in Telekom sta našla nov način, kako obstoječim uporabnikom povišati zneske položnic.

Že smo pisali o tem, da so naročniki vložili tožbo zoper Telekom, ki jo je v imenu naročnikov vložilo Vseslovensko združenje malih deležnikov (VZMD), in sicer so zaradi neutemeljenih podražitev zahtevali povračilo 123 milijonov evrov odškodnine. Nato je sledila tudi tožba zoper A1, napovedali pa so tudi tožbe proti ostalim operaterjem. 

Ker pa so očitno pri nekaterih operaterjih oz. ponudnikih telekomunikacijskih storitev ugotovili, da na takšen način ne bodo mogli več "lupiti" obstoječih uporabnikov, so hitro našli novega. Kot prvi se je domislice spomnil Telemach, zdaj pa se jim je pridružil še Telekom, poročajo Finance. Za kaj gre? "Kot novost pri svojem poslovanju smo primorani vključiti določbo o možnosti usklajevanja cen z letno stopnjo rasti cen," se glasi obvestilo, ki so ga prejeli Telekomovi uporabniki. Gre torej za vgraditev inflacije v ceno storitev. Telemach je to storil že lani, poroča omenjeni medij. Obenem dodajo, da uporabnik ob tem praktično nima možnosti brezplačnega odstopa od pogodbe.

Na vse skupaj je sicer že ob prvem primeru glasno opozorila Zveza potrošnikov Slovenije (ZPS), ki pa je v svojih dopisih Akosu (Agenciji za komunikacijska omrežja in storitve) naletel na gluha ušesa. "Bali smo se, da se bo ta praksa razširila že ob koncu prejšnjega leta, ko je takšno določbo vzpostavil Telemach. Žal na AKOS niso upoštevali našega poziva, tudi Telemach se nanj ni odzval," so za Finance dejali na ZPS. "Tako se je zaščita potrošnika kot naročnika še dodatno zmanjšala, kar posebej velja za naročnike, ki so pri operaterju vezani, ponavadi za dve leti. Zdaj ne samo, da ima operater pravico do spreminjanja cene, ampak jim celo ne omogoči odstopa od pogodbe, ki jo je sklenil pod določenimi pogoji, zaradi katerih so operaterja izbrali pred konkurenco," so dodali.

"Ob vsaki spremembi cene bi morali potrošniku omogočiti, da odstopi od pogodbe, če se z njo ne strinja – ne glede na to, kakšen je razlog spremembe. Zakon o elektronskih komunikacijah z določbo, da potrošnik lahko ob enostranski spremembi pogojev – tudi cene – brez stroškov in drugih sankcij razdre naročniško razmerje, namreč varuje položaj naročnika kot šibkejše stranke v razmerjih med naročniki in operaterji. Nobene logike ni, da se operaterji s tem, ko v splošne pogoje dodajo indeksacijo, tej določbi preprosto izognejo, saj s tem potrošnika kot šibkejšo stranko postavijo v še slabši položaj," še trdijo na ZPS.

Kaj pravijo pri Telemachu in Telekomu? 

"Naše določbe v zvezi z indeksacijo so skladne z evropsko zakonodajo," so odgovorili na Telemachu, pri Telekomu pa so za Finance dodali: "Indeksacijska klavzula temelji na indeksu, določenem od javne ustanove (gre torej za inflacijo po izračunu statističnega urada), uskladitev cen na podlagi inflacijske klavzule pa ne pomeni spremembe pogodbenih pogojev po zakonu o elektronskih komunikacijah. Bi pa imele ob vsaki drugi podražitvi stranke možnost do brezplačnega odstopa od pogodbe."

Akos ni pristojen za reševanje te problematike, potem ko so pregledali dokumentacijo, še pišejo na Financah, kjer dodajajo, da je Akos vendarle zaznal del nepravilnosti, za katere pa ni pristojen (sum kršitve določb zakona o varstvu potrošnikov, ki se nanašajo na jasnost in poštenost pogodbenih pogojev), je pa zadevo predal na tržni inšpektorat, kjer pa zaenkrat zadeve še niso komentirali.

Dobra novica: A1 in T2 inflacijskega indeksa ne bosta uvajala

Kot so za Finance sporočili z A1 in T2, nimajo namena uveljavljati inflacijskega indeksa, ki bi "po tiho" podražil storitve uporabnikov. Še več: pri T2 zatrjujejo, da trenutno nimajo načrtovanih podražitev svojih storitev, medtem ko je A1 sporočil, da je cene svojih storitev že dvignil v začetku leta, novih sprememb cen pa trenutno ne predvidevajo.