Sonja Ribolica Tisti mali delničarji, ki bodo na skupščini Luke Koper podprli predlog države, da se njene prednostne delnice preoblikujejo v redne, bodo pljunili v lastho skledo. Državi bodo omogočili, daji bodo delnice, ki so ji doslej nosile približno štirikrat manjšo dividendo, po novem zagotavljale prav toliko kot navadne. To je položaj, v katerem bodo vsi delničarji, razen države, poraženci. V vsakem primeru. Luka bi namreč morala del dobička, ki ga namenja za dividende, poslej enakomerno razdeliti med državo in ostale navadne delničarje. Scenarij A: Če ne bo povečala obsega, bo država dobila višje dividende kot doslej, razliko pa bodo odščipnili sedanjim navadnim delničarjem. Po vsej

logiki bi luške delnice na borzi morale klecniU. Scenarij B: Ce bo vsoto povečala, da bi država dobila več, hkrati pa ostali delničarji ne bi imeli občutka, da jim dividenda kopni, bo morala Luka zajemati iz denarja, ki ga namenja za razvoj. To pa bi dolgoročno oslabilo njen položaj. A zgodbe še ni konec. Prednostne delnice drzavi dajejo omejeno glasovalno pravico. Kot lastnica te vrste delnic se država zdaj ne more vpletati v poslovanje. Natančneje, to lahko počne le z glasovi dveh odstotkov navadnih delnic, kar paji omogoča zanemarljiv vpliv. S preoblikovanimi delnicami bodo dosedanja razmerja obrnjena na glavo. Država bo lahko odločala o vsem, in vse, kar se bodo zmenili v Ljubljani, bo lahko gladko izpeljala, tudi brez napornega iskanja zaveznikov med nedržavnimi lastniki Luke. Zaradi vsega tega bi bilo pametno, da delničarji Luke dobro premislijo, ali sejim splača podpreti predlog države, s katerim si ta zagotavlja več denarja in vpliva, seveda v njihovo škodo. Naj se ne zagledajo preveč v plezanje luskih delnic na borzi. Jutri najbrž ne bo več tako. Sploh pa je vprašanje, čigava bojutri Luka in ali konverzija delnic, kijo v Ljubljani utemeljujejo z usklajevanjem z zakonom o gospodarskih družbah, ni samo uvod v oblikovanje logističnega holdinga. Vse namreč kaže, da se vladni pogovori z nemško skupino Deutsche Bahn, ki vključujejo tudi njihovo morebitno ulogo pri gradnji drugega tira med Koprom in Divačo, vrsto železniških koncesij, pa tudi koncesijo za tretji pomol, bližajo ciljni ravnini. Po najnovejsem scenariju pa naj bi nemški partnerji kupili delež v Luki. Od koga, seveda ni vprašanje.



Medij: Primorske novice
Avtorji: Ribolica Sonja
Teme: mali delničarji
Rubrika / Oddaja: Komentar
Datum: 14. 07. 2007
Stran: 2