RADIO KOPER, 02.04.2007, AKTUALNO, 14.00
Vseslovensko združenje malih deležnikov je vložilo kazensko ovadbo zaradi oškodovanja malih delničarjev Pomorske družbe ter suma storitve kaznivega dejanja zlorabe položaja ali pravic in suma storitve kaznivega dejanja hudodelskega združevanja. Ob tem naj povemo, da je spor med sindikalnima predsednikoma pristal na sodišču. Končni epilog o nečednostih naj bi bi v kratkem znan. Sicer pa smo se o tem pogovarjali s strmoglavljenim predsednikom sindikata pomorščakov Karlom Filipčičem.


KARL FILIPČIČ (strmoglavljeni predsednik sindikata pomorščakov): V bistvu rušenje vodstva sindikata se dogaja že lahko rečemo leto dni, gre predvsem zaradi aktivne vloge sindikata pri zagotavljanju pravic naših pomorščakov, tako da so se prve stvari začele z rušenjem dejansko mene kot predsednika sindikata že v mesecu juniju, s tem da so me, da me je svet delavcev odpoklical iz nadzornega sveta. Potem so se vršile nadaljnje aktivnosti v mesecu oktobru, te stvari smo reševali na novembrski konferenci. Dejansko smo sprejeli tam pomembne sklepe, ki se odražajo v aktivni vlogi reševanja naših pravic, pravic pomorščakov tudi skozi delež v Pomorski družbi, ki ima danes 21 odstotni delež v Splošni plovbi. Ena od takih stvari takrat je bil sklep, da se združimo z Vseslovenskim združenjem malih delničarjev, no in to je dodatno spodbudilo reakcijo uprave in tistih v ozadju, ki pač želijo plovbo prodati nemškim ladjarjem. Tako so potem izvedli v mesecu decembru prisilni prevrat, to je bilo storjeno pod okriljem oziroma dežnikom uprave Splošne plovbe. Te stvari so pa dejansko vse skupaj v nasprotju s statutom, z akti sindikata, tako da so dejansko stvari nične.
PRIMOŽ ČEPAR: Kakšno je sedaj stanje? Vi baje tožite sindikat, kaj se sploh zdaj dogaja?
FILIPČIČ: Problem je tole, dejansko na sindikalnem področju, kjer ga ne moremo primerjat niti z društvi, dejansko je zakonodaja dokaj neurejena. Stvari bazirajo dejansko na ILO konvenciji, na ILO konvencijah, ustavi republike Slovenije, zakonu o delovnih razmerjih in statutu sindikata. Res je, da v tujini, recimo v Londonu s strani mednarodne flotne federacije, dejansko ne razumejo, da se eni postopki na sodišču tako dolgo vlečejo, ker pravijo pri njih so tako čiste stvari in tako jasne se rešijo preko noči. Sodišče pač odloči. In tudi v našem primeru so bili postopki speljani nelegalno, zato smo najdli eno obliko tožbe, to je prekinitev delovnega razmerja, kjer se dejansko ugotavlja na kakšen način je bilo meni prekinjeno delovno razmerje. In upam, da bomo skozi to tožbo in tožbo glede teh postopkov, ki jih peljemo na drugem sodišču, dejansko stvari uspeli in pridobili.
ČEPAR: Imate pa tudi podporo pri mednarodni organizaciji transportnih delavcev.
FILIPČIČ: Seveda. te stvari so bile popolnoma v celoti objasnjene tudi mednarodni federaciji transportnih delavcev, zavzeli so stališče, da se mene kot predsednika sindikata podpre, ne priznavajo konference v mesecu decembru, stvari, ki so bile speljane tudi meseca januarja, zato so mi ponudili popolno podporo tudi finančno, v kolikor bo Banka Koper še nadalje neutemeljeno zadrževala račun sindikata, da me finančno podprejo pri izvedbi konference in želijo tudi poslati na to konferenco opazovalce s strani evropske transportne federacije in z mednarodne transportne federacije.
ČEPAR: 03. aprila se izteče tudi rok za ponudbo za odkup trideset odstotnega deleža našega ladjarja. Kaj mislite pomorščaki o prodaji tega deleža Splošne plovbe?
FILIPČIČ: Žal so te stvari povezane z dogodki z odkupom Pomorske družbe in določenimi stvarmi tudi v zgodovini. Vendar moram tlele čisto jasno povedati stališče slovenskih pomorščakov, dejansko ne podpiramo nemškega ladjarja, da prevzame Splošno plovbo, imamo določene negativne izkušnje, vemo, kako so se stvari odvijale tudi leta 2002. Ena takih posledic je tudi vkrcavanje podstandardne posadke na ladjah, kjer se je tudi zgodila zaustavitev ladje Ljubljana v Tillboriju v Veliki Britaniji, kjer je morala uprava oziroma Splošna plovba poravnati manj izplačane plače pomorcem.
ČEPAR: je pa vendarle jasno, da uprava portoroške Splošne plovbe podpira tega nemškega potencialnega kupca.
FILIPČIČ: Zdaj je treba malo verjetno razgrnit zakulisje, kjer se dejansko da dokaj enostavno ugotoviti, kdo dejansko podpira, da gre plovba v nemške roke. Po mojem lahko to zelo enostavno ugotovimo, da gre za ljudi, ki so dejansko trideset let prisotni v upravljanju Splošne plovbe, se pravi, da lahko govorimo o tem, da so ti ljudje bili prisotni v času, ko se je dvakrat Splošna plovba potapljala in tudi zdaj hočejo v tretje izpeljati do končne variante, sami pomorci pa temu nasprotujemo.



Medij: Radio Koper
Avtorji: Čepar Primož
Teme: Vseslovensko združenje malih deležnikov
Rubrika / Oddaja: Aktualno
Datum: 02. 04. 2007
Termin: 14:00
Trajanje:3