• Medij: Novi tednik Celje

se letos novo Uniorjevo turistično podjetje

Lastniki Uniorja so na izredni seji skupščine sprejeli odločitev o izčlenitvi programa Ttirizem iz matičnega podjetja. Unior bo v novo družbo Unitur prenesel premoženje in celotno dejavnost Term Zreče in rekreacijskega centra na Rogli.

Nova družba bo imela 6,5 milijona evrov osnovnega kapitala, njen edini lastnik bo Unior. Poleg vseh nepremičnin in premičnin, ki sodijo v turistično dejavnost ter so ocenjene na 90 milijonov evrov, in vseh zaposlenih v tej dejavnosti bo Unitur prevzel tudi sorazmerni del obveznosti matične družbe. V Uniorju pravijo, da Turizem izločajo zaradi obveznosti do prodaje nekovinskih dejavnosti. K temu jih zavezujeta pogodbi o finančnem prestrukturiranju in refinanciranju, ki so ju z bankami upnicami sklenili leta 2013 in 2016. Če Unior Turizma ne bi prodal do leta 2020, bi moral bankam predčasno odplačati pet milijonov evrov glavnice. Poleg tega turistična dejavnost potrebuje približno 9 milijonov evrov za investicijsko vzdrževanje. To pomeni, da nova družba ne bo samo naprodaj, ampak bo odprta tudi za dokapitalizacijo morebitnega strateškega partnerja. Zaposleni v Uniorju so izčlenitvi Turizma nasprotovali, saj je vodstvo družbe za mnenje ali soglasje delavski svet povprašal šele sredi avgusta. Vseslovensko združenje malih deležnikov pa naj bi na sklep skupščine vložilo izpodbojno tožbo, ker meni, da je izčlenitev Turizma v novo družbo zasnovana pomanjkljivo in bo morda negativno vplivala na poslovanje krovne in tudi nove hčerinske družbe. JI Gorenje podvojilo dobiček Skupina Gorenje je v prvem polletju imela 624 milijonov evrov prihodkov od prodaje, kar je za 7,3 odstotka več kot v enakem lanskem obdobju. Še bolj uspešna je bila pri ustvarjanju čistega dobička, saj se je ta v primerjavi z lanskim prvim polletjem več kot podvojil in znaša 4,4 milijona evrov. Skupina je največjo rast prodaje dosegla na trgih izven Evrope, kjer je zabeležila skoraj 30-odsotno rast. Prodajo je povečala predvsem v Severni Ameriki, Avstraliji, na Bližnjem in Daljnem vzhodu, na Kavkazu in v Aziji. Uspešna je bila tudi v državah Beneluksa in na trgih vzhodne Evrope. Gorenje je za investicijska vlaganja v prvem polletju namenilo malo manj kot 31 milijonov evrov, od tega največ za razvoj novih izdelkov. Ji
  • Medij: Novi tednik Celje
  • Avtor: J. I.
  • Stran: 4